شهرداری سنندج در یک اقدام غیر منتظره و بدون اطلاع رسانی قبلی اقدام به مسدود کردن خیابان نوروز این شهر نموده و این اقدام نارضایتی های گسترده ساکنان و کسبه این خیابان را به دنبال داشته است.

به گزارش نوای آبیدر، وقتی می خواهیم از میدان آزادی به سمت بلوار شهید چمران برویم در سمت راست بلوار خیابانی به نام «نوروز» به چشم می خورد که در محله قدیمی«کەڵەکە جاڕ» واقع شده است.

این خیابان همچون خیابان جامی حلقه واصل بلوار شهید چمران با خیابان آبیدر بوده و چندین سال است که به صورت یک طرفه مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد.

شهرداری از روز ۲۸ دی ماه و در یک روز تعطیل و بدون اطلاع رسانی قبلی اقدام به مسدود کردن این خیابان نموده و همین امر موجب نارضایتی گسترده ساکنان و کسبه این خیابان شده است.

مبین محمدی از کسبه این خیابان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: چهار جوان تحصیلکرده با تلاش چندین ماهه و دریافت تسهیلات بانکی اقدام به راه اندازی مغازه عرضه مواد غذایی در این خیابان کرده اند اما متاسفانه با اقدام شهرداری در مسدود کردن این خیابان هم اکنون وضعیت شغلی ما به خطر افتاده است.

وی افزود: در خیابان نوروز بیش از ۵۰ کسبه مشغول به فعالیت بوده و چندین سال است به خود شهرداری عوارض تجاری پرداخت کرده اند و شایسته نیست که مسئولان شهرداری  اقدام به تضییع حقوق ساکنین و کسبه این خیابان بکنند.

مدیر نانوایی مستقر در این خیابان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ۲۸ دی ماه تاکنون فروش ما ۵۰ درصد افت کرده است و با وجود پیگیری های متعدد اهالی و کسبه متاسفانه هیچ کدام از مسئولان پاسخگو نیست.

یکی دیگر از ساکنان این خیابان نیز در گفت و گو با خبرنگار نوای آبیدر اذعان کرد: خیابان نوروز همانطور که از تابلو مکان نمای آن مشخص است و خود شهرداری آن را نصب کرده است یک خیابان رسمی بوده و اقدام یک شبه شهرداری در مسدود کردن یک خیابان رسمی غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/