رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با توجه به آغاز هفته تربیت بدنی و اهمیت ورزش در زندگی به تشریح فعالیت های دانشگاه در این هفته پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، علی بابازاده به مناسبت هفته تربیت بندی اظهار کرد: هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهر ماه تا دوم آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و هدف آن توسعه ورزش در بین خانواده‌ها و عموم مردم است. این هفته به دلیل اهمیت ورزش در زندگی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در سومین روز از هفته تربیت بدنی، زنگ ورزش به عنوان یک حرکت نمادین در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود، این برنامه شامل انجام حرکات ورزشی توسط دانشجویان است و به ویژه بر ورزش بانوان تاکید دارد.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه همچنین افزود: برنامه‌ای برای معرفی رشته داژبال به دانشجویان در نظر گرفته شده که شامل تبادل اطلاعات و پاسخ به سوالات دانشجویان است.

بابازاده ادامه داد: در روز یکشنبه ۲۹ مهر، مسابقه‌ طناب زنی در خوابگاه‌های دانشگاه دختران برگزار می‌شود و جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در روز دوشنبه، پنجمین روز از هفته تربیت بدنی، مسابقاتی برای دانشجویان پسر تحت عنوان مسابقات بومی محلی برگزار می‌شود. هدف این مسابقات ترویج ورزش‌های سنتی و بومی است.

بابازاده ادامه داد: در روز سه‌شنبه، ششمین روز هفته تربیت بدنی، به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای دسترسی آسان و ارزان به ورزش پرداخته می‌شود. پروژه‌هایی که در این روز افتتاح می‌شوند، شامل ایجاد فضایی برای بازی دارت در سالن شماره سه (سالن بدنسازی خواهران) است. این رشته ورزشی برای تمامی سنین مناسب است و همچنین میز فوتبال دستی نیز در این مکان قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در روز سه‌شنبه، برنامه‌ای ویژه برگزار خواهد شد. در این روز، علاوه بر رونمایی از اتاق دارت و فوتبال دستی، کلیپی از افتخارات ورزشی دانشگاه نیز نمایش داده خواهد شد، این کلیپ شامل تمامی لوح‌ها، مقام‌ها، کاپ‌های قهرمانی و مدال‌هایی است که طی سال‌های گذشته توسط دانشجویان و همکاران کسب شده است.

وی بیان کرد: هدف از این فیلم، آشنا کردن اعضای دانشگاه با دستاوردهای ورزشی در رشته‌های مختلف و ایجاد انگیزه در دانشجویان و همکاران است تا ببینند دانشگاه در سال‌های گذشته چه موفقیت‌هایی را به دست آورده است.

رئیس اداره تربیت بدنی گفت: روز چهارشنبه،آخرین روز از هفته تربیت بدنی است برنامه‌ای برای پیاده‌روی دانشجویان و کارمندان دانشگاه برگزار می‌شود. در این برنامه قرعه‌کشی‌هایی برای دانشجویان و کارمندان انجام خواهد شد. همچنین در این روز از پیشکسوتان ورزشی و مربیان دعوت می‌شود تا از افرادی که در مسابقات فعال بوده‌اند تجلیل شود.