در طلاق عاطفی زوج‌ها باوجود زندگی مشترک و حضور در درون خانواده، فقط به علت شرایط سنتی و عرفی تن به شرایط موجود می‌زنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر، یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها و چالش‌های نظام خانواده‌ها در دهه اخیر، پدیده شومی به نام طلاق عاطفی یا خاموش است.

 

در طلاق عاطفی زوج‌ها باوجود زندگی مشترک و حضور در درون خانواده، فقط به علت شرایط سنتی و عرفی تن به شرایط موجود می‌زنند.

 

یکی از مهم‌ترین مباحثی که ما انسان‌ها در عصر حاضر بدان نیاز داریم داشتن جامعه ایده‌آل و سالم است؛ خانواده‌ها عنصر تشکیل‌دهنده جامعه محسوب می‌شوند، در نتیجه هرگونه اختلال در این کانون یا ازهم‌پاشیدگی آن سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

 

یکی از عواملی که موجب فاصله بین اعضای خانواده‌ها در حال حاضر شده است، آشنا نبودن اعضای خانواده به وظایف ذاتی خود است.

 

کم‌شدن آستانه تحمل افراد و رسوخ برنامه‌های مبتذل فرهنگی که از برنامه‌های دشمنان برای تضعیف خانواده ایرانی است، از عوامل دیگر ایجاد فاصله بین اعضای خانواده است.

 

متأسفانه بسیاری از مردم از خانواده متعال و مطلوب به‌خاطر غرق‌شدن در مادیات و دوری از معنویات و ارزش‌ها فاصله گرفته وبسوی خانواده متزلزل سوق پیداکردن اند.

 

یکی از برنامه‌های اصلی غرب برای تضعیف خانواده در ایران، فردگرایی است، فردگرایی در محیط خانواده سبب می‌گردد که پیوند اعضای خانواده صرفاً بر پایه منافع شخصی باشد به‌طوری‌که اعضا هر زمان که منافع شخصی‌شان ایجاب کند خانواده را ترک می‌کنند که این عامل موجب بروز طلاق‌های عاطفی در بین زوجین شده است.

 

در حال حاضر الگوگرفتن از زندگی غربی، نداشتن سبک زندگی ایرانی‌اسلامی، کم‌شدن عواطف در بین خانواده‌ها، چشم و هم چشمی، کم‌توجهی به سنت‌های قدیمی، از عوامل افزایش طلاق در جامعه است.

 

اگر خانواده‌های ایرانی هر کدام حقوق دیگری را به رسمیت شناخته و همواره در پی تلاش برای رسیدن به اهداف عالی و پیشرفت همه‌جانبه جامعه باشند، هیچ دشمنی نمی‌تواند در بین آنان رسوخ کند.

 

پس همه ما باید تلاشمان در این راستا باشد که خانواده‌هایی بنیان کنیم که بر اساس ملزومات اسلامی حرکت کند و فرزندانی در دامن این خانواده‌ها تربیت یابند که با حضور در جوامع بتوانند فرهنگ توحیدی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را ترویج نمایند.

 

انتهای خبر/