استاندار کردستان گفت: بخش کشاورزی محور توسعه اقتصادی است که نتیجه مدیریت خوب و همدلی و همراهی با بخش‌های دیگر استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اسماعیل زارعی کوشا در سومین جلسه شورای اداری استان در سال جاری ضمن تبریک فرا ماه ربیع‌الاول اظهارداشت: ۱۷ شهریور یادآور شهیدانی است که با خون خود مسیر روشنی را برای ما ترسیم کردند.

 

وی افزود: هدف از ارائه گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی آشنایی با نقاط ضعف و قوت و نقد منصفانه است.

 

استاندار کردستان گفت: باید خود را منصفانه نقد کنیم و با درنظرگرفتن شاخص‌های مکانی و زمانی بدانیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم و برای تقویت اقدامات خوب برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

زارعی کوشا با تأکید بر اینکه حوزه جهاد کشاورزی از محورهای مهم توسعه اقتصادی استان است، بیان داشت: این موفقیت نتیجه یک مدیریت جهادی و منسجم و اهل تعامل با همه مجموعه‌های استان است.

 

 

 

 

 

 

 

این مسئول تصریح کرد: وقتی صحبت از اشتغال می‌شود باید به‌عنوان موضوع انتزاعی تمامی زیر ساخت‌ها فراهم باشد.

 

زارعی کوشا ادامه داد: طی دو سال گذشته ظرفیت سیلوهای گندم و غلات در استان کردستان به یک میلیون تن یعنی ۴۰ درصد افزایش‌یافته که نویدبخش توسعه اقتصادی با محوریت کشاورزی در استان است.

 

وی تأکید کرد: با افزایش سیلوهای گندم و غلات در استان کردستان خیلی از مشکلات کشاورزان در بحث نقل‌وانتقال گندم و تحویل آن برطرف شده است.

 

 

 

کردستان در تأمین مسکن ملی رتبه برتر کشور است

 

استاندار کردستان در قسمت دیگری از سخنان خود بیان داشت: استان کردستان در سال ۱۴۰۰ استان سی و یکم از لحاظ تهیه زمین مسکن ملی بود و امسال جز رتبه‌های پنجم یا ششم کشور هستیم.

 

وی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس از آغاز پروژه مهر خبر داد و تأکید کرد: هیچ مدرسه دولتی به‌غیراز پول بیمه و کتب درسی حق دریافت هیچ‌گونه وجه اجباری از والدین را ندارند.

 

زارعی کوشا با اشاره به پایان فصل عمرانی استان گفت: دستگاه‌ها سعی کنند تمامی اعتبارات را جذب کنند تا اعتباری برگشت داده نشود.

 

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه مسیری که ما در دولت سیزدهم طی کردیم مسیری بود که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب بود؛ تأکید کرد: مدیران باید طبق روال کارهای خود را انجام دهند و در غیر این صورت باروحیه خدمت و جهاد تعارض دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما شناخت اولویت‌ها است و باید به بین مردم رفت تا بتوان خدمتی صادقانه کرد و تا روزی هستیم باید بین مردم باشیم تا بتوانیم برای خدمت تصمیم‌گیری درستی کرد.

 

 

 

استاندار کردستان در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما نسبت به مردم تعهد داریم و تصمیم ما این بود از هیچ رسانه‌ای شکایت نکنیم و تا روزی هستیم به فحاشی‌های برخی رسانه‌ها که مغرضانه تخریب می‌کنند توجهی نداریم و به کار جهادی خودمان ادامه می‌دهیم.

 

زارعی کوشا تأکید کرد: از نقد منصفانه استقبال کردیم و توجه به هتاکی‌ها و فحاشی برخی رسانه‌ها که حاصل تعاملات نامبارک و فعل‌وانفعالات مالی است نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد به‌موقع حرف می‌زنیم و این هتاکی‌ها نباید روحیه جهادی مسئولان را تضعیف کند.

 

 

 

در ادامه عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان اظهار داشت: ماه ربیع بهار زندگی و پیامبر اسلام بهترین الگو در تمامی زمینه‌ها است.

 

وی افزود: یکی از اصلاحات رایج و خیلی متداول که از اوایل انقلاب وجود داشت و حتی برخی به نهضت امام خمینی (ره) می‌گفتند بحث پوپولیستی و عوام‌فریبی بودن است.

 

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: در سوره قصص آیه ۸۳ به تلک الدار اشاره شده که منظور سرای آخرت و بهشت جاویدان و مسیر رسیدن به آن است.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی با تأکید بر اینکه حضرت علی (ع) در میان مردم حضور پیدا می‌کرد و حرف‌های مردم را می‌شنید و اگر بار کسی بر زمین‌مانده بود حمل می‌کرد، گفت: حضور در میان مردم و اقدامی برای رفع مشکل آنها دستور قرآن است و برخی می‌گویند عوام‌فریبی است.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان اصلاً خبری از فقر در جامعه ندارند و از رفتن به مناطق فقیرنشین خوف دارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان داشت: از مهمترین تا کیدهای رهبر انقلاب در نشست با اعضای هیئت دولت چهاردهم حضور در میان مردم و ادامه سفرهای استانی بود.

 

انتهای خبر/