علی رغم اینکه مطالبات اغلب گندم‌کاران کشور پرداخت شده است؛ اما کشاورزان کردستانی همچنان در انتظار پرداخت مطالبات خود هستند و دولت قول داده است تا پایان این هفته درصد قابل‌توجهی از آن را پرداخت کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از جهاد کشاورزی کردستان، جمال صالحی با اشاره به آخرین آمار خرید تضمینی گندم در استان، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۶۶ تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کردستان با اشاره به اینکه از این میزان یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۸۱ تن در سامانه ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۷ درصد از پیش‌بینی خرید گندم در استان محقق شده که نسبت به سال گذشته رشد دو درصدی داشته است.

 

صالحی به تفکیک میزان گندم خریداری شده در شهرستان‌ها پرداخت و گفت: شهرستان‌های بیجار با ۲۸۹ هزار و ۴۴۶ تن، دیواندره با ۲۱۳ هزار و ۵۰۶ تن، دهگلان با ۱۸۷ هزار و ۴۰ تن، قروه با ۱۸۳ هزار و ۷۰ تن و سقز با ۱۸۲ هزار و ۲۸۷ تن بیشترین میزان گندم تحویلی به مراکز توزیع را داشته است.

 

وی افزود: شهرستان‌های کامیاران نیز با ۵۳ هزار و ۹۶۵ تن، سنندج با ۴۰ هزار و ۳۴۲ تن، بانه با ۷ هزار و ۴۶۱ تن، مریوان ۶ هزار و ۷۶۶ تن و سروآباد دو هزار و ۵۹۸ تن در رده‌های بعدی قرار داشته و کمترین میزان تولید و فروش را در استان داشته‌اند.

 

صالحی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی مطالبات گندم‌کاران کردستانی پرداخت می‌شود؟ توضیح داد: قرار شده که تا پایان این هفته واریزی جدید داشته باشیم؛ تاکنون ۳/۲ دهم همت از پول کشاورزان استان پرداخت شده و ۱۷/۵ همت باقی مانده است.

 

وی ابراز داشت: امیدواریم که هر چه سریع‌تر شاهد خبر خوش از پرداخت مطالبات گندم‌کاران کردستانی باشیم.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کردستان از حمل ۴۲۵ هزار و ۵۱ تن گندم مازاد به استان‌های دیگر کشور از این استان خبر داد و عنوان کرد: پیش‌بینی شده که امسال ۲۱ همت گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شود.

 

انتهای پیام/