مدیرکل آموزش‌ و پرورش کردستان گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور بیش از پنج‌متر است که این میزان در کردستان کمتر از میانگین کشوری است.

 


 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر؛هاشم ناظم جلالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» در خصوص سرانه فضای آموزشی کردستان اظهارداشت: در بحث فضاهای آموزشی آموزش‌وپرورش به‌عنوان بهره‌بردار است و اداره نوسازی مدارس به‌عنوان متولی ساخت‌وساز مدارس است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش کردستان افزود: میانگین فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در سطح کشور حدود پنج‌متر و ۲۸ سانتیمتر است و این فضا در استان کردستان متأسفانه پایین‌تر از میانگین کشوری حدود چهار متر و ۹۰ سانتیمتر برای هر دانش‌آموز قرار داده شده است.

وی گفت: شهرهای بزرگ استان کردستان سقز، بانه، مریوان، ناحیه یک سنندج و قروه و دهگلان میزان سرانه آموزشی کمتر از میانگین استان است.

ناظمی جلال ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ به برکت سفرهای هیئت دولت سیزدهم ۱۰۴ پروژه آماده و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفت و در سال جاری تا اول مهرماه ۴۳ پروژه دیگر در اختیار آموزش‌وپرورش استان قرار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم آموزش‌وپرورش در سال گذشته جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی از سطح استان بود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش کردستان در خصوص ثبت دانش‌آموزان گفت: در فصل تابستان پروژه مهر آغاز و یکی از کارگروه‌های آن مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان و آماده‌سازی فضای آموزشی مدارس است.

ناظمی جلال ادامه داد: تا این لحظه ۹۸ درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی انجام شده و دوره متوسطه اول ۹۶ درصد و متوسطه دوم ۸۰ درصددانش آموزان ثبت‌نام انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: میزان ثبت‌نام دانش‌آموزان کردستان بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: هر مدرسه برای ثبت‌نام ظرفیتی خاصی دارد و یکی از وظایف آموزش‌وپرورش این است که هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه نماند.

انتهای خبر/