با پالایش انجام شده از طریق سامانه سیب وزارت بهداشت مشخص شد تعدادی از افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند در روستاها صاحب‌خانه هستند و یکی از شرایط اهدای زمین پنج سال سکونت در محدوده شهری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، یکی از مهم‌ترین آرزوی هر انسانی بعد از تشکیل خانواده؛ به‌دست‌آوردن سرپناهی است که بتوانند از آن به‌عنوان پشتوانه استفاده کنند.

 با افزایش نرخ تورم و اجازه بهای منازل مسکونی در نقاط مختلف کشور؛ دولت سیزدهم با مدیریت رئیس‌جمهور شهید به فکر ساخت منازل کم‌قیمت در قالب نهضت ملی مسکن شد.

 با شنیدن این خبر بارقه امید در دل محرومان و افرادی که حسرت خانه‌دارشدن داشتن جرقه زد.

 هر چند این طرح هم در استان‌های مختلف با اختلاف در حال پیشرفت بود؛ اما افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی می‌دانستند روزی با این طرح صاحب سرپناه خواهند شد.

 اما قصه نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت به همین‌جا ختم نمی‌شود و مردم در بعضی پروسه‌های این طرح با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

 جمعی از شهروندان سقزی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند در انتقاد از عدم اعطای زمین به آنان در محدوده شهری با حضور در اداره راه خواستار تعیین تکلیف خود شدند.

 همچنین روز گذشته اداره راه و شهرسازی با ارسال پیامکی به متقاضیان خواستار موافقت آنان با دریافت زمین در یکی از روستاها شده بود که متقاضیان معتقدند این پیشنهاد اداره راه با قوانین مربوطه همخوانی ندارد و زمین‌ها در روستا فاقد ارزش است.

 در این راستا گفتگویی با سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

 هدف اصلی نهضت ملی مسکن خانه‌دارشدن مردم است

 سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: هدف اصلی نهضت مسکن ملی خانه‌دارشدن اقشار کم‌درآمد است و ایجاد ارزش‌افزوده مدنظر نیست.

 امیرحسین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی در جواب سؤال علت ارسال پیامک برای تعدادی از متقاضیان مسکن ملی و جوانی جمعیت مبنی بر انتخاب زمین در محدوده روستاها اظهار داشت: این پیامک کشوری است و تنها شامل استان کردستان نیست.

 وی هدف از ارسال این پیامک را تسریع در تحویل زمین و ساخت‌وساز آن عنوان کرد.

 سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: با پالایش انجام شده از طریق سامانه سیب وزارت بهداشت مشخص شد تعدادی از افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند در روستاها صاحب‌خانه هستند و یکی از شرایط اهدای زمین پنج سال سکونت در محدوده شهری است.

 جمشیدی با اشاره به سؤال متقاضیان که زمین‌های روستا فاقد ارزش‌افزوده است؛ بیان داشت: پروژه نهضت ملی مسکن برای ایجاد ارزش‌افزوده نیست؛ هدف از این طرح ایجاد و تولید مسکن برای جامعه هدف است.

وی خاطرنشان کرد: سهم گروه‌های حمایتی استان کردستان از برنامه چهارساله نهضت ملی مسکن ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد است.

 انتهای پیام/