مدیر هلدینگ تعاون بسیج اظهار داشت: مأموریت ما پایدارسازی مشاغل کوچک و کمک به تکمیل زنجیره ارزش تولید است.
  • به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از  «کردتودی»، صبح امروز جلسه هم‌اندیشی فعالان تعاونی‌های اداره کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیر هلدینگ اقتصاد مردمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس و نماینده تعاونی‌ها در سالن جلسات شهدای گمنام این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست اظهار داشت: دو هزار و ۲۲ تعاونی تولیدی توزیعی و صنایع‌دستی در استان کردستان فعالیت دارند.

وی به نقش بسیج مردمی از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: هر کجا رد پای بسیج بوده کارها به‌خوبی و شایسته انجام شده است.

پیشکاری گفت: نقش بنیاد تعاون بسیج در عرصه‌های گوناگون تأثیرگذار است و امروز به برکت نهاد بنیاد تعاون بسیج شاهد اقدامات خوب در عرصه‌های اشتغال هستیم.

مدیرکل تعاون کار رو رفاه اجتماعی تصریح کرد: هدف تعاونی‌ها استفاده از ایده‌های نوآورانه جهت اشتغال‌زایی است.

وظیفه هلدینگ اقتصاد مردمی کمک به کسب‌وکار در راستای تکمیل ارزش‌افزوده است

مدیر هلدینگ اقتصاد مردمی تعاون بسیج در این جلسه گفت: مأموریت اصلی ما پایدارسازی مشاغل کوچک و کمک به تکمیل ارزش‌افزوده تولید است.

وی بیان داشت: مشکل اصلی کسب‌وکار در کشور ما بازاریابی محصولات جهت فروش است.

میرصالح پور تصریح کرد: عامل اصلی در پایدارسازی تولید ایجاد کمک به سرخوشه‌های تولیدی جهت بازاریابی محصول است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات زنجیره تولید تعاونی‌ها بازار محور نبودن محصولات است.

مدیر هلدینگ اقتصاد مردمی تعاون بسیج کشور تأکید کرد: استفاده از دانش بازاریابی موجب برند شدن محصولات و فروش همراه ارزش‌افزوده می‌شود.

میرصالح پور اعلام کرد: تولیدکنندگان مشکل اصلی خود را نداشتن سرمایه در گردش اعلام می‌کنند که این ناشی از عدم دانش تولید است.

وی تأکید کرد: اگر تولید بازار محور نداشته باشیم موجب ضرر و زیان است.

میرصالح پور با تأکید بر اینکه کار هلدینگ تصدی‌گری نیست اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه ما تکیه بر اقتصاد مردمی و حرکت از سمت بازاریابی به‌سوی تولید است.

تعاونی بانوان به رسمیت شناخته نمی‌شود

ضیایی مدیر تعاونی مشاغل روستایی در این نشست با بیان اینکه زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم در عرصه صنایع‌دستی را فراهم کرده بیان داشت: هدف ما توسعه مشاغل روستایی با به‌کارگیری بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست است.

وی اظهار داشت: چالش اصلی تعاونی ما به رسمیت نشناختن تعاونی بانوان است که نیازمند توجه ویژه هلدینگ اقتصاد مردمی هستیم.

طرح ملی کارآفرینان جوانان در هفت گام در استان کردستان طراحی شده است

صالحی مدید مرکز نوآوری و توسعه تعاون منتا در این نشست با اشاره به اینکه ما هر چه داریم از بسیج داریم اظهار داشت: بسیج مردمی ثابت کرده در هر عرصه‌ای ورود کرده توانسته نتایج خوبی به دست بیاورد.

وی با اشاره به اقدامات مرکز نوآوری منتا؛ بیان داشت: از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون چهار برند رسمی در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع‌دستی را ثبت کرده است.

مدیر مرکز نوآوری منتا ادامه داد: افتخار می‌کنیم در استان کردستان طرح‌های بزرگی در حوزه کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت در مقیاس کشوری شروع کردیم.

صالحی بیان داشت: طرح ملی کارآفرینان جوان باهمت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره کل ورزش و جوانان برای اولین‌بار در هفت گام اصلی طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول کار در استان کردستان با حدود ۱۴۲ نفر از دانشجوهای فعال در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای دانشگاه استان کردستان آغاز شده و تا کنون توانستیم هزار و ۲۷۰ نفرساعت خدمات آموزشی ترویجی مشاوره در دو ماه گذشته داشته باشیم.

مدیر مرکز نوآوری منتا گفت: باتوجه‌به مخاطب اصلی ما در این پروژه جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال هستند که به خویش فرمایی علاقه‌مند هستند و توانایی کارهای بزرگ را ندارند که برنامه‌ریزی خاصی در نظر داریم.

صالحی ادامه داد: یک گروه از جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که در راستای کسب‌وکار و اشتغال در حال فعالیت در این مرکز هستند.

مدیر مرکز نوآوری منتا تأکید کرد: حاضریم با تمامی امکانات و نیروهای جوان در قسمت‌های مختلف مرکز همکاری مستمر در راستای کسب‌وکار و اشتغال با هلدینگ اقتصاد مردمی تعاون بسیج داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار نفر صنعت گر شناسنامه‌دار در استان کردستان داریم؛ افزود: آخرین استان کشور هستیم که بازارچه صنایع‌دستی در آن وجود ندارد.

خواسته اصلی مردم کردستان ایجاد بازار چه عرضه صنایع دستی است

شریعتی رییس تعاونی صنایع دستی کردستان در این جلسه  بیان داست در حال حاضر  ۲۵ رشته بومی صنایع دستی فعال در کردستان فعالیت دارند.

وی گفت: هر کجا بسیج ورود پیدا کرده اقدامات خوبی صورت‌گرفته و این تقاضا را از تعاون بسیج داریم پتانسیل نادیده گرفته نشود و در زمینه فروش، بازاریابی صنایع‌دستی ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: زمینی در راستای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در سنندج معرفی شد که راه و شهرسازی و اداره کل مسکن به علت تملیک نشدن زمین‌های آن مانع احداث آن شدند.

شریعتی با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی و گردشگری ما در یک حالت اغما و بی‌توجهی قرار دارد؛ اظهار داشت: در استان تولید گنندگان و هنرمندان فراوانی در زمینه‌های کلاش بافی، ارغوان دوزی و سایر هنرها داریم؛ اما از داشتن بازارچه فروش محروم هستیم.

 بنیاد تعاون بسیج در حوزه‌ای ورود پیدا می‌کند که انگیزه کار و تلاش وجود داشته باشد

سعید شعبانی معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در این جلسه ضمن قدردانی از حضور اعضای فعال تعاونی‌های استان کردستان اظهار داشت: ظرفیت خوبی در تعاونی‌های استان وجود دارد و هدف ما ترویج فرهنگ‌سازی کار و تلاش است.

وی افزود: مجموعه بنیاد تعاون بسیج استان کردستان در حوزه‌ای ورود پیدا می‌کند که انگیزه کار و تلاش شبانه‌روزی وجود داشته باشد و سهم خود را پای‌کار بیاورند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: یکی از دغدغه‌های بسیج و سپاه ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت برای اقشار مختلف، صادرات و ارزش‌افزوده و ارزآوری است.

شعبانی تصریح کرد: در طول ۴۵ سال انقلاب نهادی‌های بنیان‌گذاری شدند که از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت کنند تا بتوانند بر روی پای خود بایستند و امروز باید ببینیم چه مقدار از این افراد به هدف موردنظر رسیده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه ما به دنبال اقتصاد مردمی کنیم، نیستیم و همین تعاونی‌ها در راستای واسطه خوبی است.

شعبانی ادامه داد: با بازدیدهای میدانی که در شهرک‌های صنعتی انجام شده چند درصد از این کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی نیمه‌فعال، تعطیل و راکد است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ما باید زنجیره ارزش تولید را در راستای توانمندسازی، بازاریابی، برندسازی و بسته‌بندی افزایش دهیم.

این مسئول اعلام کرد: اعضای تعاونی‌ها به دنبال مشکلات پنهان زنجیره تولید و حل آن است.

شعبانی گفت: راه‌اندازی، تقویت و تربیت سرخوشه لازمه اصلی یک مجموعه تولیدی و اقتصادی در راستای افرایش بهره‌وری است.

وی اظهار داشت: تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات صادرات محور که موجب تصاحب بازارهای داخلی و خارجی شود مدنظر اقدامات بنیاد تعاون بسیج است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از برگزاری همایش با حضور تولیدکنندگان صنایع‌دستی با همکاری تعاون بسیج و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد.

شعبانی تأکید کرد: هدف ما پای‌کار آوردن اقشار مختلف جامعه جهت اشتغال‌زایی و کمک به اقتصاد خانواده است.

انتهای خبر/

انتهای خبر/