مدیر عامل مخابرات کردستان گفت: در سال گذشته ۶۴۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مخابرات استان کردستان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر ، ازاد حکمت ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ۱۰ سال گذشته مخابرات در استان از رشد ۱۳ درصدی تعداد منصوبه تلفن ثابت در استان خبر داد.

وی افزود: تعداد منصوبه تلفن ثابت استان کردستان از ۵۳۶ هزار در سال ۱۳۹۲ به ۶۰۷ هزار خط در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

مدیر عامل مخابرات کردستان گفت: تعداد مراکز خدماتی شهری از ۳۷ مرکز به ۴۸ مرکز افزایش یافته و شاهد رشد ۳۰ درصدی در این زمینه بودیم.

این مسول بیان داشت: تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی یک هزار و ۴۲۱ روستا در سال ۹۲ به یک هزار و ۶۰۱ روستا در سال ۱۴۰۲ رسیده.

حکمت از پوشش مخابراتی در ۱۰۰ درصد روستاهای استان کردستان خبر داد.

وی اعلام کرد: بیشترین سرمایه گذاری مخابرات استان کردستان با توجه به شرایط خاص در حوزه موبایل است.

مدیر عامل مخابرات کردستان خاطر نشان کرد: تا پابان سال ۱۳۹۲ تعداد یک ميليون و ۹۲۲ هزار شماره همراه اول در استان فعال بود که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیون ۸۶۹ هزار ۶۳۲ شماره رسیده و ۱۶۳ درصد رشد داشته است.

این مسول گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه ۷۱/۷۶ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۱۶۶/۵ در سال ۱۴۰۲ رسیده است که ۹۵ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص سایت های بی تی اس مخابرات گفت: تعداد سایت های bts موبایل در سال ۱۳۹۳ از ۳۹۳ سایت به ۸۶۴ سایت در سال جاری رسیده و در حال حاضر ۱۲۳ درصد رشد داشته است.

حکمت خاطر نشان کرد: راه اندازی هر سایت bts در استان کردستان هفت میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیر عامل مخابرات کردستان گفت: مجموع فیبر نوری اجرا شده در استان از ۴۲۱۸ کیلومتر در سال ۹۳ به ۵۱۶۴ کیلومتر در سال جاری رسیده و ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی از رشد ۲۶۳ درصدی منصوبه اینترنت پرسرعت Adsl در استان کردستان طی ۱۰ سال گذشته خبر داد و بیان داشت : ۵۲۵۴۷ پورت در سال ۱۳۹۳ به ۱۰۹۴۲۷ پورت در سال جاری رسیده است.

مدیر عامل مخابرات کردستان اضافه کرد: در سال گذشته ۶۴۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مخابرات استان کردستان شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماه سال جاری میزان سرمایه گذاری در حوزه مخابرات استان کردستان ۲۲۰ میلیارد تومان است.

حکمت خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۱ تعداد روستاهای برخوردار از اینترنت پر سرعت ۹ ابادی بود که این میزان در حال حاضر به ۶۰۰ روستا رسیده و رشد ۶۵۶۷ درصدی داشته است.

مدیر عامل مخابرات کردستان تاکید کرد: هدف اصلی ما در حوزه مخابرات توسعه اقتصاد دیجیتال است و استفاده از شبکه فیبر نوری اولویت اقدامات این حوزه قرار دارد.

انتهای خبر/