استاندار کردستان گفت: در مراسم جشن امت احمد ۱۲۰ هزار نفر از کردستانی‌ها در طی چند ساعت حضور پیدا کردند و این نشان می‌دهد که حقیقت مردم کردستان ارادتمندی به پیامبر اکرم (ص) و وفاداری به انقلاب و خون شهدا و برادری و وحدت است؛ لذا گام‌های بزرگی به‌سوی وحدت و برادری برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اسماعیل زارعی کوشا در آئین تکریم و معارفه استاندار کردستان که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات امام خمینی سنندج برگزار شد اظهار داشت: توفیق خدمت به مردم کردستان توفیق بزرگی است و امیدواریم توانسته باشیم که در این مسئولیت سنگین با استانی به مختصات کردستان که قطعاً قصور و تقصیر داشته‌ایم حق خود را ادا کرده باشیم.

 

استاندار سابق کردستان با بیان اینکه اساس آنچه در کردستان اتفاق می‌افتد محصول یک تیم و همراهی مردم استان و منطقه است گفت: بر این استان توانمند محرومیتی عارض شده است که بنا به مستندات قطعی در دوران شاهنشاهی سیاست نظام گذشته این بود که استان‌های مرزی را محروم نگه بدارند؛ اما باید گفت که هر جا در گوشه‌ای از دنیا اگر کوردی است آن کورد ریشه ایرانی دارد؛ لذا در دوران پرفروغ انقلاب اسلامی به توسعه در کردستان آغاز شد.

 

وی گفت: امیدواریم در دولت چهاردهم همچنان که اهتمام شد مطالبات مردم و نگاه دولت ویژه به کردستان تحقق یابد و فاصله محرومیت را با سرعت بیشتری طی کنیم.

 

زارعی کوشا یادآور شد: راه‌آهن کردستان که در طول حدود دو دهه ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده بود نشانه‌ای از توجه ویژه دولت به کردستان بود.

 

وی گفت: اگر پروژه آب کردستان خاطر ساکنان مردم را تلخ کرده بود و با افتتاح آن در دولت سیزدهم ذائقه مردم شیرین شد ۸۰۰ میلیارد به آن تزریق شد و در میانه اغتشاشات که کردستان را یک استان ناامن معرفی کردند کار انجام شد تا سیاست‌های خبیثانه دشمنان را نابود کنند.

 

وی ادامه داد: برای رسیدن به اشتغال نیازمند بازگشایی بازارچه هستیم و انتظار را از مسئولین داریم که خط تلاش کولبری از خط قاچاقچی جدا شود و به همین دلیل خواستار بازگشایی مرز هستیم چرا که شناخت مساله از نزدیک مهم است و از شرایطی برخورداریم که ما را عقب نگه داشته است.

 

استاندار سابق کردستان خاطرنشان کرد: در دومین سال از برگزاری جشن امت احمد، ۱۲۰ هزار نفر در جشن امت احمد در چند ساعت حضور پیدا کردند که نشان دادند که حقیقت مردم کردستان ارادتمندی به پیامبر اکرم و وفاداری به انقلاب و خون شهدا و برادری و وحدت است؛ لذا گام‌های بزرگی به‌سوی وحدت و برادری برداشته شد.

 

وی افزود: امروز مرزهای کردستان مسیر زائران اربعین و عشق به امام حسین است و این نشان‌دهندهٔ این است که در مریوان و کردستان خادم به اهل‌بیت شیعه و سنی نمی‌شناسد.

 

گفتنی است؛ صبح امروز طی مراسمی با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی ضمن تقدیر از زحمات ۳ساله اسماعیل زارعی کوشا استاندار سابق کردستان، آرش زره‌تن‌لهونی به‌عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد.

 

لهونی متولد سال ۱۳۵۴ شهر پاوه در استان کرمانشاه است که علاوه بر عضویت در شورای شهر سنندج، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان و معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار کردستان را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

 

زره‌تن‌لهونی بیستمین استاندار کردستان و نخستین استاندار اهل‌سنت بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

 

انتهای خبر/