مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در دهه آخر صفر بیش از 3 هزار و 500 بسته معیشتی در بین خانواده نیازمند در حاشیه شهر توزیع خواهد شد.

به گزارش نوای آبیدر،حجت الاسلام محمد کاروند اظهار کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در قالب کمک مؤمنانه در بین نیازمندان در سطح استان به ویژه در مناطق حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: امسال هرچند توفیق زیارت اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین به خاطر شیوع کرونا ویروس از همگان سلب شده است و نمی‌توانیم همچون سال‌های گذشته در مواکب اهل سنت کردستان خدماتی به زوار امام حسین(ع) ارائه کنیم تهیه و توزیع بستههای حمایتی در بین نیازمندان مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مواکب استان کردستان هر ساله میزبان زائرینی از استان‌های شمال غربی کشور که از این مسیر برای رسیدن به کربلا عبور می‌کنند بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان کرد: در همین راستا موکب موقوفات اهل سنت که از محل موقوفات استان تهیه شده اقدام به توزیع سبد غذایی شامل برنج، مرغ و لوازم تحریر کرده و این بسته ها در چندین مرحله در بین نیازمندان با محوریت مردم ساکن در نایسر توزیع می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام کاروند، در مجموع از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان سال گذشته از محل نیت واقفین استان ۳ موکب به بنام‌های موکب امام‌خامنه ‌ای در مرز خسروی، اجرای نیت موقوفات اهل سنت در سنندج و حضرت سید الشهدا(ع) در بیجار برای خدمات‌دهی به زائران راه‌اندازی کرده بود، گفت: طبق آمارهای موجوداربعین سال گدشته در موکب‌های استان کردستان از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی استقبال و پذایریی شد.

انتهای پیام/