جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در شمالغرب کشور گفت: شهید حسین سامی مقام پس از ۴۴ سال در منطقه شمال غرب کشور تفحص و هویتش با کارت شناسایی مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر اسماعیل اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» درباره نحوه تفحص این شهید اظهار داشت: سرلشکر شهید «حسین سامی مقدم» فرمانده تیپ یکی از گردان‌های لشکر بود که در اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ با یک گردان به کمک شهید ایرج نصرت زاد می‌رود که تشنه و گرسنه در میدان فیض‌آباد سنندج به اسیر گروهک‌های ضدانقلاب که در کمین وی بودند می‌افتد.

مسئول اطلاعات قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در شمال غرب کشور گفت: تقدیر الهی بود که این شهید بزرگوار به بهانه آزادکردن هم‌رزمان خود از زندان دوله‌تو اسیر می‌شود و توسط گروهک‌های ضدانقلاب در سن ۴۴ سالگی در جنگل آلواتان به شهادت می‌رسد و دقیقاً پس از ۴۴ سال پیکر مطهر ایشان به همراه ۶ تن از همرزمان او پیدا می‌شود.

 وی گفت: شهید سامی مقام در زمان انقلاب در لشکر ۲۸ سنندج فرمانده گردان بود و در حالی پیدا شد که دست‌وپایش بسته بود؛ اما روحش سرود آزادگی را سر می‌دهد، او فرزندی است از دیار سمیرم.

اسفندیاری با اشاره به برگزاری مراسمات بزرگداشت شهید نیز بیان داشت: فردا چهارشنبه ۱۰ مرداد تشییع پیکر این شهید در سنندج برگزار می‌شود و سپس به سمت تهران منتقل خواهد شد.

 انتهای خبر/