همزمان با دهه بصیرت از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردستان در بخش فیلمسازان بسیجی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش نوای آبیدر، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان ظهر امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: فیلمسازان بسیجی در پنج بخش فیلمنامه، فیلم کوتاه داستانی، نماهنگ، فیلم مستند و پویانمایی در مجموع ۱۲۵ اثر به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شد.

وی افزود: خسرو سینا، جلال نصیری هانیس و مجاهد بنی عامریان به عنوان داوران این رویداد هنری ۱۸ اثر در بخش فیلم کوتاه، ۲۵ اثر در بخش فیلم مستند، ۱۲ اثر در بخش پویانمایی، ۲۵ اثر در بخش نماهنگ و ۴۵ اثر در بخش فیلمنامه را داوری کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این مراسم گفت: دشمنان به دنبال تحریف واقعیت ها هستند و هنرمندان انقلابی باید با خلق آثار فاخر به روشنگری بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین علی جعفرنژاد اظهار کرد: در قرآن آیات زیادی در خصوص مفهوم مقاومت وجود دارد و اگر امروز به افرادی نگاه کنیم که به نماد مقاومت تبدیل شدند می توانیم از این بزرگواران به عنوان الگو سعادت بخش بهره بگیریم.

وی افزود: حاج قاسم مبانی مکتبش و مسیر حرکتش و جوهره همه آن چیزهایی که از اول تا موقع شهادت به آن عمل کرده است در مکتب اسلام و اهل بیت و امامین انقلاب خلاصه شده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: تلاش در مسیر رضایت الهی، ولایت مداری، معنویت و بصیرت و موقعیت شناسی از ارکان مکتب حاج قاسم است.

حجت‌الاسلام جعفرنژاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دشمنان در جنگ تحریف واقعیت ها از هر ابزاری استفاده می کنند که اهداف شوم خویش را اجرایی کنند و ابزار هنر یکی از اولویت های آنان است.

وی افزود: با زبان هنر می توان بسیاری از ارزش ها را در جامعه تبیین کرد لذا انتظار می رود هنرمندان انقلابی با خلق آثاری فاخر در جنگ تحریف واقعیت ها نقش آفرینی کنند و به مردم روشنگری کنند.

پس از قرائت بیانیه هیات داوران، هنرمندان بسیجی که عناوین برتر را کسب کرده بودند مورد تجلیل قرار گرفتند که در بخش فیلم کوتاه داستانی فیلم «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی رتبه اول، فیلم «سرباز» به کارگردانی آکو زندکریمی رتبه دوم و فیلم «سارا انار ندارد» به کارگردانی مریم البرزی رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش فیلم مستند نیز مهرداد یوسفی برای فیلم «مجید بربری» رتبه اول را کسب کرد، رتبه دوم این بخش به فیلم «کبوترهای روی شیروانی» اثر برهان احمدی رسید و رتبه سوم را نیز سیدرضا سیدفاتحی برای فیلم «مادر مهرداد» از آن خود کرد.

همچنین در این بخش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره زنده یاد رحیم ذبیحی فیلمساز فقید کردستانی، جایزه ویژه‌ایی برای فیلم «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» در نظر گرفته شده بود که به خانواده این هنرمند فقید اهدا شد.

هیات داوران در بخش پویانمایی جایزه اول را به برزان رستمی برای فیلم «بالانس» اختصاص داد و رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب به خبات ساعدی برای فیلم «پیشمرگان مسلمان کرد» و حاتم ساعدپناه برای فیلم «سرزمین سبز» رسید.

در بخش نماهنگ اثر «دختر کرد» به کارگردانی برزان محمدی رتبه اول و «بازگشت پروانه ها» به کارگردانی فرید نیکخواه رتبه دوم را کسب کرد و هیات داوران در این بخش اثری را شایسته رتبه سوم ندانستند.

فیلمنامه «تحویل رویای ناتمام» نوشته برزان رستمی رتبه برتر را در این بخش به خود اختصاص داد و آثار «خط های موازی» نوشته جلال ساعدپناه و «انیسه» نوشته مریم البرزی به ترتیب رتبه دوم و سوم بخش فیلمنامه را کسب کردند.

همچنین فیلمنامه «چمدان» نوشته سامان حسین پور و فیلمنامه «تاریخی مطلق» نوشته نوید زارع نیز توسط هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام/