وزیر کشور گفت: هیچ توصیه و پیگیری برای انتصاب آرش لهونی به‌عنوان استاندار کردستان نبود و بر اساس شایستگی‌ها و بر اتفاق آرا و بدون یک نفر مخالف انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اسکندر مؤمنی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار کردستان اظهار داشت: جای‌جای استان کردستان این سرزمین پاک نشان از دلاورمردی‌ها برای دفاع از یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران دارد.

 

وی افزود: افتخار داشتم اولین حضورم در دفاع مقدس در این سرزمین و دیار بود و بسیاری از ارتفاعات و شهرهای این استان را می‌شناسم و هم‌رزم بودم با مردمان این سرزمین و نان نمک مردم مهمان‌نواز و بافرهنگ را خورده‌ام.

 

وزیر کشور گفت: خودم را مدیون مردم کردستان می‌دانم و از خدمتگزاری به این مردم کوتاهی نکنیم؛ زیرا این مردم برای دفاع از میهن هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و قول می‌دهم دولت چهاردهم همه اهتمام خود را برای پیشرفت کردستان بکار بگیریم.

 

مؤمنی گفت: امروز کردستان بافرهنگ در حوزه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ فرهنگی و اقتصادی یکپارچه است.

 

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان کردستان انسان‌های مؤثر و فرهیخته دارد و با همدلی و همسوی از این ظرفیت‌ها برای آبادانی کردستان بهره بگیریم.

 

وزیر کشور تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس آبادانی استان شروع شد؛ هر چند هنوز راه برای ادامه کار وجود دارد و هر کمکی برای توسعه زیرساخت‌ها از دست ما بربیاید انجام دهیم به‌ویژه توسعه زیرساخت‌ها حمل‌ونقل در اولویت است.

 

وی تأکید کرد: استان کردیتان علاوه بر فرهنگ کهن سرزمینی بسیار زیبا و گردشگری فراوان و زیبا است و می‌تواند جاذبه‌های خوبی برای گردشگران داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: از دغدغه‌های مسئولان کولبری است که با درایت و تدابیر لازم و پیگیری همه مسئولان و تشکیل جلسات و پیگیرهای مستمر این روند بهتر از گذشته شود و شاهد این باشیم مردم این خطه زندگی و معیشت آبرومند مانند گذشته داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: امروز اولین استاندار دولت چهاردهم در هفته وحدت معرفی می‌شود.

 

وزیر کشور در خصوص روند انتخاب استانداران گفت: رئیس‌جمهور در روز معارفه بنده و قبل در هیئت دولت فرمودند برای انتخاب استانداران شاخص‌های معرفی شود و هیچ‌کس هم از این شاخص‌ها خارج نشود.

 

وی گفت: کمیته‌ای برای شناسایی افراد از اقصی‌نقاط کشور انتخاب شد و نهایتاً برای هر استان چند نفر انتخاب و نهایتاً یک نفر بر اساس معیارهای موجود معرفی می‌شود.

 

وزیر کشور تصریح کرد: رئیس‌جمهور بر موضوع کارشناسی؛ انتخاب مدیران بر روند علمی تأکید داشتند.

 

وی گفت: شاخص‌های اختصاصی انتخاب استانداران کارآمدی؛ موفقیت در مسئولیت‌های گذشته؛ آشنایی با جغرافیایی آن منطقه جوان بودن در اولویت بود معیار بود.

 

اسکندری تأکید کرد: هر کسی خودش پیگیر باشد و سفارش شده کسی باشد نمره‌منفی داشت و از چرخه انتصاب خارج می‌شود.

 

وزیر کشور گفت: هیچ توصیه و پیگیری برای انتصاب آرش لهونی به‌عنوان استاندار کردستان نبود و بر اساس شایستگی‌ها و بر اتفاق آرا و بدون یک نفر مخالف انتخاب شدند.

 

وزیر کشور ضمن تقدیر از زحمات استاندار سابق بیان داشت: زارعی کوشا با خدمت بدون منت خدمت خالصانه به مردم استان ارائه کردند و وقایع سیاسی را باتدبیر و برنامه‌ریزی پشت سر گذاشتند و به مردم استان کردستان خدمت صادقانه کردند.

 

وی تأکید کرد: از مسئولان مجرب و کارآزموده کرد در وزارت کشور حتماً استفاده می‌کنیم.

 

اسکندری خاطرنشان کرد: استاندار و فرماندار نماینده حاکمیتی هستند و وظیفه آنها شناسایی ظرفیت‌ها برای توسعه و شتاب‌دهی به پروژه‌ها برای عمران و آبادانی است.

 

انتهای خبر/