عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان گفت: کشورهای خارجی از پلتفرم‌های جهانی به طور ضابطه‌مند و در راستای اهداف استکباری خودشان استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از «کردتودی»، نامشان شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی است؛ اما هدف از راه‌اندازی آنها رسیدن استکبار به مقاصد آن از طریق این ابزارهای دست جمعی است.

 

در طی چند سال اخیر به‌ویژه در ایام کرونا که آموزش‌ها به درون فضای مجازی کشیده شد شاهد رشد جرائم اینترنتی و بزهکاری‌های اجتماعی در داخل کشور بودیم که منشأ آن از همین شبکه‌های اجتماعی بود.

 

شبکه‌های اجتماعی که توسط صاحبان آن در کشورهای غربی راه‌اندازی شده است برای خودشان به‌صورت قانونمند و ضابطه دار استفاده می‌شود و هدفشان از ایجاد این شبکه‌های اجتماعی دسترسی سریع به اطلاعات کاربران و آن کشور است.

 

در طی چند روز اخیر خبر دستگیری صاحب تلگرام توسط کشور فرانسه به خبر اول رسانه‌های کشور تبدیل شد.

 

کشور فرانسه هدف از این دستگیری را به جرم انتشار محتوای غیرقانونی توسط کاربران در پلتفرم تلگرام اعلام کرده است.

 

با دیدن این وقایع مشخص می‌شود کشورهای مدعی آزادی حقوق بشر و آزادی بیان وقتی پای منافع ملی‌شان وسط باشد سخت‌ترین قوانین و نظارت‌ها را علیه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعمال می‌کنند.

 

کشورهای خارجی تا کنون از پلتفرم‌های جهانی و شبکه‌های اجتماعی به نفع اهداف استکباری خود استفاده می‌کنند.

 

مهدی حاتمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار کرد: نکته مهم برای کشورهای غربی ضابطه‌مند کردن هر نرم‌افزاری است که در کشورهایشان قابل‌استفاده است.

 

وی افزود: آنها اجازه نمی‌دهند که شرکت‌های خصوصی خارجی بتوانند از طریق یک پلتفرم اقدام به پخش اخبار و داده‌هایی نمایند.

استاد دانشگاه کردستان گفت: در امریکا برخورد با تیک‌تاک و استنطاق آن در مجلس نمایندگان بسیار دقیق و حساب شده بود و آمریکا نگران بود که اطلاعات خاصی از کشورش به چین انتقال یابد.

 

حاتمی هدف فرانسه از دستگیری مالک تلگرام را میزان دسترسی‌پذیری تلگرام به اطلاعات کاربران در فرانسه اعلام کرد و بیان داشت: تا از طریق بتواند به آن اطلاعات دسترسی پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: چنین به نظر می‌رسد که حساسیت غرب در مورد این پلتفرم و رصد آن در راستای حفظ امنیت اطلاعات است؛ اما اینکه به دنبال کسب اطلاعات دیگری نیز باشد قابل‌قبول نیست و نوعی سوءاستفاده است.

 

انتهای خبر/