شهردار سنندج گفت: در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی پرسنل شهرداری سنندج در حوزه‌های دندان‌پزشکی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال برای هر نفر خدمات رایگان دریافت می‌کند.

به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سید انور رشیدی اظهار کرد: مرکز طب کار و بهداشت حرفه شهرداری، به استناد ماده ۴۷، قانون کار و اعمال مواد ۸۸، ۹۱ و ۹۲ قانون تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

 

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: ورود به مباحث مربوط بهداشت و ایمنی کارکنان به‌ویژه مشمولین قانون کار و ارتقای سطح بهداشتی، سلامت جسمی و روانی و اجتماعی شاغلان و پیشگیری از حوادث ناشی از کار و تطابق کار و محیط آن با کارکنان شاغل به‌منظور کاهش اثرات عوامل زیان‌بار محیط و ابزار کار بر آنان از مهم‌ترین اهداف تأسیس این مرکز است.

 

وی بازرسی محیط‌های کارگاهی و کارگری فعال در حوزه‌های مختلف شهرداری و ارزیابی پارامترهای بهداشتی و وسایل و ابزار ایمنی کار مطابق با استانداردهای تعریف شده قانون کار را از وظایف مرکز طب کار و بهداشت حرفه شهرداری دانست و افزود: اقدامات متناسب با ضوابط و مقررات تأمین اجتماعی و بهداشت و درمان، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آگاهی و آمادگی کارکنان در خصوص مسائل مربوط به بهداشت و درمان و بیماری‌ها متناسب با فعالیت و شرایط کاری کارکنان از اهداف دیگر این مرکز است.

 

شهردار سنندج اضافه کرد: تشکیل کمیته‌های فنی و بهداشتی برای بازدید و نظارت بر میزان رعایت موارد بهداشتی و اصول ایمنی در محیط‌های مختلف کاری به‌ویژه کارگران و پاکبان‌ها و نیروهای عمرانی از دیگر اهداف این مرکز بوده و در این راستا اقدامات مختلفی انجام و یا در دستور کار است.

 

رشیدی اظهار کرد: با راه‌اندازی این مرکز فعالیت‌های طب کار و معاینات ادواری از جمله تشکیل پرونده پزشکی برای شاغلان و فعالیت‌های بهداشت حرفه‌ای تحت‌نظر کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شهرداری انجام می‌گیرد و در صورت نیاز شاغلان این شهرداری به اقدامات درمانی تکمیلی از سوی این مرکز به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

 

وی به برخی اقدامات انجام شده از زمان شروع به فعالیت مرکز طب کار شهرداری گریزی زد و عنوان کرد: در حوزه بهداشت و سلامت همکاران با پیشنهاد شهردار و تصویب در شورای شهر و کارگروه انطباق فرمانداری و انجام هماهنگی‌های لازم با بیمارستان کوثر، دانشکده دندانپزشکی و مرکز بهداشت شهرستان سنندج اقدامات لازم جهت انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت‌گرفته است.

 

شهردار سنندج افزود: هم اکنون مفاد تفاهم‌نامه با همکاری طرفین در حال اجرا است و براین‌اساس خدمات طب کار تمام پرسنل شهرداری و معاینات ادواری سالیانه پرسنل در بیمارستان کوثر انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه، یک هزار و ۷۰۰ نفر از همکاران شهرداری مشمول خدمات مذکور هستند، گفت: قرارداد خدمات دندانپزشکی با پردیس دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده و پرسنل شهرداری سنندج می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال برای هر نفر به‌صورت رایگان که با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود، استفاده نمایند.

 

انتهای خبر/