کارشناس فضای مجازی گفت: رویکرد دوگانه غرب در آزادی بیان و آزادی اطلاعات یک دروغ بزرگ و آشکار در قرن حاضر است.

سجاد عرفانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر اظهار داشت: امروزه سکوهای شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک‌تاک، تلگرام و واتس‌اپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره میلیاردها نفر در جهان تبدیل شده است.

 

 وی افزود: این شبکه‌های اجتماعی تنها ابزارهای ارتباطی نیستند؛ بلکه میدان اصلی بروز نظر عمومی مردم در جهان هستند.

 

 

 کارشناس فضای مجازی گفت: در چندین سال اخیر حتی تعدادی از انقلاب‌های مخملی از طریق شبکه‌های اجتماعی شکل‌گیری، کنترل و هدایت شده است.

 

 

 عرفانی با اشاره به بهار عربی اظهار داشت: خواستگاه اصلی این انقلاب مخملی از طریق شبکه‌های اجتماعی بود.

 

 

 وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی موجب شده که دولت‌ها یک قدرت جدیدی در برابر خودشان احساس کنند.

 

 

 کارشناس فضای مجازی اعلام کرد: قدرت شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه فیس‌بوک که بیش از یک میلیارد کاربر دارد تهدیدی برای جامعه‌ها هستند.

 

 

 عرفانی گفت: دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکا در چند سال اخیر با ترفندهای که خیلی‌ها اطلاع ندارند این شبکه‌ها را در یک جا ادغام کردند و کار اصلی آنها سانسور خبرها است.

 وی ادامه داد: رویکرد دوگانه غرب در آزادی بیان و آزادی اطلاعات یک دروغ بزرگ و آشکار در قرن حاضر است.

 

 

 کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: انتقال اطلاعات و فروش اطلاعات از مهم‌ترین جرائم فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی است.

 

 

 عرفانی تأکید کرد: در چند سال اخیر بعد از شهادت سردار سلیمانی از انتشار عکس وی در فضای مجازی هراس داشتند و بسیاری از پیج‌ها و صفحه‌های اینستاگرامی مسدود شدند که این امر نشان‌دهنده آزادی بیان به سبک غربی‌ها است و هیچ‌گونه آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

 

 

 وی تصریح کرد: اگر اقدامی که کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا مد نظرشان باشد و مدیر شبکه‌های اجتماعی آن اقدام را انجام ندهد از نظر آنها خلاف آزادی بیان است.

 

 

 کارشناس فضای مجازی با تأکید بر اینکه رویکرد دوگانه غرب در آزادی بیان بر خلاف آنچه است می‌بینیم؛ خاطرنشان کرد: در فضای مجازی اگر رسانه‌ای بر خلاف برنامه غرب عمل کند موجب ترس و خطر برای آنها می‌شود و به‌عنوان ناقض حقوق بشر و کودک‌آزاری از آنها یاد می‌شود.

 

 انتهای خبر/