فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: ماموستا صلاح الدین حسامی امام جمعه سابق سنندج شاهد و راوی صادق ۴۳ سال خدمت نظام اسلامی در کردستان بود و فقدان ایشان همواره حس خواهد شد.

سرهنگ حسن عسکری بامداد چهارشنبه و دقایقی پس از وفات ماموستا صلاح الدین حسامی امام جمعه فقید سنندج در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:  همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی دولت های غربی به سرکردگی آمریکا که حیاط خلوت خود در زمان پهلوی را از دست رفته می‌دیدندو اقدامات و توطئه های شومشان در تهران به نتیجه نرسیده بود، به فکر سوءاستفاده از گروهک های تشکیل شده در مناطق کردنشین افتادند و با حمایت های خود جنایت های بیشماری را در منطقه انجام دادند.

وی افزود: در این برهه حساس درکنار دستور معمار کبیر انقلاب برای پایان دادن به غائله کردستان، علمای دینی و افراد انقلابی و پیشمرگان مسلمان کرد به میدان آمدند و در کنار نیروهای نظامی به پاک سازی این مناطق از لوث ضد انقلاب و تبدیل کردن کردستان به امن ترین نقاط کشور تلاش کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه سنندج تصریح کرد: از همان ابتدای انقلاب خانواده ماموستا سید صلاح الدین حسامی که پیام انقلاب را برگرفته از مکتب قرآن و اسلام تشخیص داده بودند به روشنگری پرداختند و علی رغم تهدیدها و اذیت و آزارهای فراوان به ترویج فرهنگ انقلاب در منطقه پرداختند.

وی افزود: سال ۶۱ بنیانگذار انقلاب با آگاهی از شجاعت، شهامت، علم وایمان ماموستا حسامی در حکمی امامت جماعت شهر سنندج را به این روحانی جلیل القدر واگذار کردند که این حکم توسط رهبر معظم انقلاب نیز تنفیذ و به مدت ۲۳ سال جاری بود تا اینکه ماموستا سال ۱۳۸۴ به علت بیماری از مسند امامت جمعه سنندج کناره گیری کردند.

سرهنگ عسکری خاطرنشان کرد: صداقت در بیان و گفتار و روایت شیوا با ذکر جزئیات از وقایع و رویدادهای صورت گرفته در کردستان از ویژگی هایی است که ماموستا حسامی را به شاهدی صادق از تحولات کردستان معرفی کرده است.

وی افزود: ماموستا حسامی طی ۴۳ ساله انقلاب خدمات بسیاری را به مردم قدرشناس کردستان ارائه کردند و  با خطبه های تاریخی خود ضمن دعوت به صلح و آشتی، انقلاب اسلامی را انقلابی مبتنی بر باورهای مردمی عنوان و نقش بسیار ارزنده ای در امنیت امروز کردستان برعهده داشتند.