رئیس اتحادیه خبازان استان کردستان از فعالیت 750 واحد خبازی در سنندج خبرداد و گفت: به هیچ عنوان به درخواست های جدید تأسیس خبازی ترتیب اثر داده نمی شود.

ناصر اسدی در گفت و گو با خبرنگارنوای آبیدر اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۱۵۰ واحد خبازی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۷۵۰ واحد مربوط به شهر سنندج است.

وی افزود:‌ همگی این واحدها دارای پروانه کسب و مجوز رسمی هستند و اطمینان داریم که چه در بخش لواش و چه سنگک و نان های دیگر هیچ واحد غیر مجازی نداریم.

اسدی در ادامه سخنان خود از وجود ۳۰۰ واحد خبازی مازاد در استان خبرداد و گفت: اگر افرادی که تا تاریخ چهارم مرداد ماه سال ۱۳۹۷ اقدام به تشکیل پرونده برای صدور مجوز خبازی کرده باشند در کارگروه آرد و نان شهرستان ها برای درخواست های آنان تصمیم گیری می شود و به درخواست های پس از این تاریخ برای صدور مجوز ترتیب اثر داده نمی شود.

رئیس اتحادیه خبازان استان کردستان ضمن تأکید بر عدم ارئه مجوز فعالیت برای مجتمع های نان در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضربیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان خبازی های استان دارای بیمه تامین اجتماعی هستند و مکانیزاسیون و افزایش هزینه های جاری یکی از دلایلی است که تعداد بیمه شدگان در این واحدها نسبت به گذشته کمتر شده است.

انتهای پیام/