فرمانده انتظامی کردستان به رئیس پلیس مواد مخدر استان دستور داد که ظرف ۱۰ روز پیش رو اقدام به پاکسازی میدان نبوت سنندج از لوث معتادان و فروشندگان مواد مخدر کند.

به گزارش خبرنگار نوای آبیدر، سردار علی آزادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته مبارزه با مواد مخدر از اول تا هشتم تیرماه بوده و هر سال برنامه های مختلفی در طول این هفته برگزار می شود.

وی افزود: دیدار با ئمه جمعه، سخنرانی قبل از خطبه ها، پاکسازی مناطق آلوده، جمع آوری معتادان متجاهر، برگزاری مسابقات ورزشی و نمایشگاه ها ، دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان تصریح کرد : ساماندهی ممعتادان متجاهر یکی از مطالبات به حق مردم استان است و نیروی انتظامی برای انجام آن تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی افزود: شهروندان کردستانی می توانند مزاحمت و حضور معتادان متجاهر در محافل عمومی را به سامانه های تلفنی ۱۲۸ و ۱۱۰ منعکس کنند تا همکاران ما بلافاصله در محل حاضر شوند و آنان را جمع آوری کنند.

سردار آزادی بیان کرد: مواد مخدر یکی از آسیب های اجتماعی خانمان سوز در جامعه است که جرایم دیگری از جمله سرقت، قتل و … را به دنبال دارد.

سردار آزادی افزود: در سه ماهه بهار امسال ۶۱۲ معتاد متجاهر از سطح استان جمع آوری و تحویل کمپ های ترک اعتیاد داده شده است.

وی با اشاره به پخش ویدیویی در فضای مجازی از حضور یک شهروند با وضعیت نامناسب در میادین اصلی شهر سنندج، عنوان کرد: این فرد معتاد نیست بلکه یک بیمار روحی روانی است و هیچ کمپ و بیمارستانی هم حاضر به پذیرش او نیست.

سردار آزادی به جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دستور داد تا این فرد دستگیر و در مراکز درمانی مرتبط با وضعیت او بستری شود و مراحل درمانی او نیز دنبال شود.

وی همچنین دستور داد تا ظرف مدت ۱۰ روز به موضوع حضور معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در میدان نبوت سنندج رسیدگی شود و عاملین پخش مواد مخدر در این محل دستگیر شوند.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۳۷۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و هزار و ۹۰ نفر هم مرتبط با توزیع و مصرف مواد مخدر در استان دستگیر شده اند.