معاون گردشگری میراث‌ فرهنگی کردستان گفت: طی ۶ روز اخیر ۳۱۵ هزار و ۳۵۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده اند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش نوای آبیدر، آرمان وطن‌دوست روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون راه‌های استان در سنندج ، اظهار کرد: طی ۶ روز گذشته ۳۳ هزار و ۷۶۹ مسافر در کردستان اسکان داده شده‌اند.
وی افزود: شهرهای بانه، سنندج، مریوان، سقز و سروآباد به ترتیب بیشترین آمار مسافران را داشته اند.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از بازدید ۳۱۵ هزار و ۳۵۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان طی ۶ روز اخیر خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
وطن دوست خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی با محدودیت تردد مسافران خارجی از مرزهای رسمی استان مواجه بودیم اما امسال ۸ هزار و ۵۱۷ مسافر‌ از دو مرز سیرانبند بانه و باشماق مریوان وارد کشور شده‌اند.
وی افزود: ظرفیت هتل های سنندج طی دو شب اخیر به صورت کامل پر شده است اما در آموزش و پرورش ظرفیت اسکان وجود دارد.
وطن‌دوست از ایجاد ۵ پایگاه اطلاع‌رسانی نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان در شهر مرزی بانه نیز پر شده و باید مسافرین به سمت سقز هدایت شوند.
وی افزود: ظرفیت اسکان مسافرین در سقز ۴۰ درصد است و انتظار داریم با اطلاع رسانی به عنوان شهر مکمل بانه در اسکان مهمانان نوروزی مورد توجه قرار گیرد.