رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: برگزاری مراسم بزرگ گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان پرواز اردیبهشت، خار چشم دشمنانی است که نمی‌خواهند اتحاد ملت ایران را ببینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی <<نوای آبیدر >> به نقل از کردتودی محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور صبح امروز در مراسم گرامیداشت اربعین شهدای پرواز اردیبهشت که در سالن آزادی سنندج برگزار شد اظهار داشت: حافظه تاریخی ملت عزیز ایران امروز یادآور رخدادهایی مانند وقایع تروریستی هفتم تیر و هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شهیدان رجایی و باهنر و شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و امت است و امروز هم ملت ما هنوز در غم ازدست‌دادن رئیس‌جمهور و شهیدان عزیزان است؛ لذا شهید رئیسی مثل رجایی زیست و مثل بهشتی رفت.

 وی گفت: دشمن اهداف این شهید مجاهد را نشانه گرفته بود و فکر می‌کرد با شهادت رئیس‌جمهور در کشور ما خدشه وارد می‌شود؛ اما شهادت ایشان نشان داد که می‌تواند یک فرصت باشد تا به دشمنان نشان داد که این شهادت انسجام یک کشور را به نمایش گذاشت و وحدت آفرینی در میان مردم را به جهانیان مخابره کرد.

 وی با بیان اینکه شهید رئیسی خود را شاگرد آیت‌الله بهشتی می‌دانست و تقارن شهادت وی با هفته قوه قضائیه است، گفت: رئیس‌جمهور با سبک مدیریت خوددر کشور باعث شد که برنامه‌های مختلفی نظیر اقتصاد، امنیت، اخلاق‌مداری در سیاست، وحدت اجتماعی، دیپلماسی و سیاست خارجی مورد تأیید دوست و دشمن قرار گیرد و همه اینها برگرفته از نگاه انقلابی شهید رئیسی به مدیریت کلان کشور است.

 عباسی خاطرنشان کرد: بهشتی‌ها و رئیسی‌ها سمبل انقلاب اسلامی هستند و همه ما هم زیر پرچم ولایی اسلام جمع شده‌ایم تا فریاد بزنیم که وحدت‌آفرینی رمز اصلی پایداری کشور و مایه مأیوسی دشمنان در عالم است و باید گفتمان وحدت و گفتمان اسلام رأس همه امور در جهان باشد.

 وی حضور پرشور مردم در مراسم بدرقه پیکر شهدای خدمت را فرصتی برای انعکاس انسجام ملت معرفی کرد و ادامه داد: از این بابت باید ملت عزیزمان را گرامی داشت.

 رئیس سازمان امور اجتماعی کشور یادآور شد: اکنون ما زیر پرچم وحدت و بیرق رسول خدا (ص) زندگی می‌کنیم و توصیه‌های امام و شهدا، راهبردمان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

 وی از تلاش دشمنان برای تسلیم‌شدن ایران در برابر خواسته‌هایشان صحبت کرد و افزود: قدرت دفاعی امروز ایران اسلامی، باعث عصبانیت و ناکامی آنان در برابر جمهوری اسلامی ایران شده است.

 در کردستان از نگاه عدالت‌محور شهید رئیسی بسیار بهره بردیم

 استاندار کردستان نیز در ادامه این مراسم با عرض تسلیت به مناسبت چهلمین روز از شهادت شهدای خدمت اظهار داشت: حقیقتاً امروز بعد از چهل روز از سانحه پرواز اردیبهشت باز همه مردم داغدار رفتن شهدایی هستند که صادقانه و با خلوص نیت به مردم خدمت کردند.

 اسماعیل زاری کوشا گفت: مردم استان کردستان هیچ‌وقت شهید جمهور و نگاه ویژه این شهید بزرگوار نسبت به این استان را فراموش نخواهند کرد آنجا که با حضور و تلاش ایشان طی سه بار سفر به استان کردستان این استان جزو استان‌های برتر کشور شناخته شد.

 زارعی کوشا خاطرنشان کرد: شهید رئیسی با خدمت صادقانه خود در راه مردم و این انقلاب برای ادوار آینده به‌عنوان اسوه و تراز و معیار مناسب برای همه دولت مردان به‌عنوان الگو به یادگار خواهند ماند.

 استاندار کردستان گفت: امروز درحالی‌که کمتر از چهل روز از شهادت شهدای خدمت می‌گذرد شاهد بر این هستیم که عده‌ای دست‌نشانده دشمن چگونه دست به تخریب این شهید بزرگوار می‌زنند کسانی که کارها و خدمت صادقانه این شهید برای آنان به‌عنوان خار چشم بود این در حالی است که این دشمنان فراموش کرده‌اند که مردم چگونه با حضور خود در مراسم وداع با شهدای خدمت قدردان عزت و بزرگی شهید جمهور بودند.

 وی در پایان با اشاره به اینکه از خداوند متعال برای تمام شهدا که خار چشم دشمنان این انقلاب و این خاک بودند علو درجات را خواهانیم شهدایی که با خدمت خود به مردم و انقلاب اقتدار و جایگاه ایران عزیز را در جهان به ثبت رساندند افزود: امیدواریم همه ما ادامه‌دهنده و رهرو واقعی این شهدا باشیم.

 انتهای خبر/