نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) مبارزه با جهل و فساد است گفت: جبهه مقاومت با الگوی از قیام امام حسین (ع) به جنگ با رژیم صهیونیستی رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر، ماموستا لقمان بهمنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: از دیدگاه اهل‌سنت حضرت امام حسین (ع) تحت لوای آیه مباهله است.

 

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری افزود: اهل‌سنت ارزش و احترام خاصی برای اهل‌بیت رسول‌الله (ص) و به‌ویژه امام حسین (ع) قائل هستند.

 

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند مزد و اجر زحمت‌های من احترام به اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

 

ماموستا بهمنی با اشاره به حدیث ثقلین بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) قرآن و اهل‌بیت را به‌عنوان دو چیز گرانبها در بین امتش به جا گذاشت و فرمود هر کسی در اسلام به این هدیه گران‌بهای من تمسک جوید از لغزش به‌دور است و راه راست را انتخاب کرده است.

 

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) مبارزه با جهل و فساد است.

 

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) هنگامی دید یزید انحراف پیدا کرده و به مردم ظلم و ستم می‌کند دست به قیام زد.

 

ماموستا بهمنی تصریح کرد: کشتار ۴۰ هزار کودک، زن، پیر و جوان مردم غزه و بمباران ۱۲۰ زن و کودک بیگانه که روز گذشته به‌وسیله دژخیمان رژیم صهیونیستی بمباران شدند مصداق بارز ظلم و ستم به مردم است.

 

وی تأکید کرد: امروز وجدان‌های خفته کشورهای غربی با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) بیدار شده و به حمایت از مردم غزه و فلسطین به پا خواسته‌اند.

 

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری اعلام کرد: جبهه مقاومت اسلامی با الگو گرفتن از قیام خونین کربلا برای مقابله با ظلم و فساد به پا خواسته‌اند.

 

ماموستا بهمنی خاطرنشان کرد: هنگامی دم از فلسفه قیام امام حسین (ع) می‌زنیم باید حسینی وار با منکرات جامعه مقابله کنیم.

 

وی گفت: رباخواری، رشوه‌گرفتن توسط برخی مسئولان، عدم تکریم ارباب‌رجوع و معطل کردن مردم در پشت درهای مسئولان از منکراتی است که در جامعه رواج پیدا کرده است.

 

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری در پایان سخنان خود تأکید کرد: در صورتی می‌توانیم بگوییم از قیام امام حسین (ع) الگو می‌گیریم که به زیر دستان خود رحم کنیم و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی که داریم برای مردم سنگ تمام بگذاریم.

 

انتهای خبر/