استاندار کردستان گفت: دفاع مقدس یک فرهنگ بسیار متعالی اسلامی و ایرانی است که اردوی راهیان نور یکی از منابع مغذی آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز در همایش تجلی اخلاص که در استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: راهیان نور و میزبانی مهمانانی که به استان کردستان سفر کردند و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس افتخاری بزرگ برای استان کردستان است.

استاندار کردستان افزود: هر چه بر عمر بابرکت انقلاب اسلامی افزوده‌تر می‌شود بیشتر متوجه می‌شویم نیاز داریم از فرهنگ و گنجینه بی‌بدیل دفاع مقدس بهره‌مند شویم.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس معدن مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی است که روزبه‌روز نیاز و ضرورت شناخت ما را بیشتر می‌طلبد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: دفاع مقدس یک فرهنگ بسیار متعالی اسلامی و ایرانی است که اردوی راهیان نور یکی از منابع مغذی آن است.

وی تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس نه‌تنها در موضوعات ایثار و شهادت تبلور پیدا می‌کند؛ بلکه فرهنگ مدیریت، خدمت، اخلاص و دوری از برخی معایبی که دین مبین اسلام آن را پرهیز کرده الگو و سرمشق است.

وی ادامه داد: در برخی موارد که خودمان را بازبینی می‌کنیم و رفتارمان را می‌سنجیم متوجه می‌شویم از آن فرهنگ فاصله گرفتیم.

استاندار کردستان بیان داشت: آن چیزی که می‌تواند الگوی باشد و ما را پاک‌سازی بکند گنجینه فرهنگ دفاع مقدس است.

وی اعلام کرد: اردوی راهیان نور بهترین فرهنگ برای نسلی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و تحلیل‌های آن زمان را ندیده‌اند، است.

زارعی کوشا گفت: فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگو برای گذراندن پیچ‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر اینکه اردوی راهیان نور ارزشمندترین اقدام فرهنگی از حیث تأکید مقام معظم رهبری است، بیان داشت: هرآنچه کار برای اثرگذاری این اقدام فرهنگی انجام شود شاهد خروجی مناسب خواهیم بود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با همه محدودیت‌ها استان کردستان در ارزیابی ملی در اردوی راهیان نور موفق به کسب مقام سوم کشوری شده است.

زارعی کوشا تصریح کرد: اسماعیل هدیه رهبر جبهه مقاومت و اسوه ایثار و شهادت بود و مصداق آن ازدست‌دادن تعدادی زیادی از اعضای خانواده خود در بمباران پرهیزانه صهیونیستی به غزه است.

وی تاکید کرد: اسماعیل هنیه در کشوری به شهادت رسید خود پرچم‌دار مبارزه با رژیم منحوس صهیونیستی است و امیدواریم وعده انتقام که تکلیف مقام معظم رهبری و نیروهای نظامی است ان‌شاءالله در زمان مقتضی تحقق پیدا کند و موجب خشنودی قلب مسلمان‌ها در سراسر جهان شود.

در انتهای این مراسم با اهدای لوح تقدیر از دست‌اندرکاران اردوی راهیان نور استان کردستان تجلیل شد.

انتهای خبر/