فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: جنگ هشت‌ساله ایران و عراق نه‌تنها یک آزمون تاریخی، بلکه فرصتی برای تقویت هویت ملی و فرهنگی ملت ایران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سردار امان الله گشتاسبی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اهمیت پاسداشت دفاع مقدس و نقش آن در تاریخ ایران پرداخت و افزود: نقش ما در یادآوری و تبیین این دوران برای نسل‌های آینده بسیار مهم و ضروری است.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: به شرایط دشوار ایران در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: زمانی که کشور با مشکلات اقتصادی و نظامی مواجه بود و نیروهای خارجی در کشور حضور داشتند؛ اما ایستادگی جوانان ما برای ماندگاری این انقلاب موجب پیروزی این نظام در مقابل کشوری شد که دارای هزاران قدرت و امکانات بود فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان به این نکته تأکید کرد که دفاع مقدس باید به‌درستی تفسیر و گسترش یابد تا نسل‌های آینده از آن بهره‌مند شوند.

 

سردار گشتاسبی همچنین، چرایی جنگ و دلایل حمله به ایران را مورد بررسی قرارداد و افزود: ایران در آن زمان یک کشور ضعیف و نوپا بود که مورد تهاجم قرار گرفت؛ اما وحدت و همبستگی ملت ایران در برابر دشمنان از همه اقوام و مذاهب در این جنگ موجب پیروزی ملت ایران شد.

 

وی به لزوم حفظ ارزش‌ها و یادآوری فداکاری‌های شهدا و رزمندگان تأکید کرد وگفت: باید از تاریخ دفاع مقدس درس بگیریم و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان به ویژگی‌های رزمندگان ایرانی از جمله اخلاص و جان‌فشانی اشاره کرد و تأکید کرد که این ویژگی‌ها باید در جامعه امروز نیز موردتوجه قرار گیرد.

 

 

 

هرآنچه که امروز داریم از شهدا و برکات دفاع مقدس است

 

در ادامه فریدون عبدالملکی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم در سال‌های گذشته و تأثیرات مثبت آن در زندگی افزود: یادآوری جان‌فشانی‌های شهیدان ما و برگزاری این چنین محفل‌های ارزشمندی موجب ایجاد برکات مثبتی در زندگی ما خواهد شد و هرگز نباید فراموش کنیم که پیشرفت و موفقیت امروز خودمان را مدیون چه کسانی هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از دستاوردهای دانشگاه در حوزه پزشکی و بهداشت در ۹ماهه گذشته صحبت کرد و افزود: در شش ماه اخیر با برگزاری نه اردوی جهادی توسط همکاران جهادگر دانشگاه علوم پزشکی کردستان توانسته‌ایم به بیش از دو هزار نفر خدمت جهادی پزشکی به‌صورت رایگان ارائه کنیم که این عملکردها نشان از روحیه جهادی و شهادت‌گونه همکاران می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر/