نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حرکت امام حسین(ع) در کربلا موجب بقای دین اسلام شد، گفت: امروز جبهه مقاومت با پیروی از حرکت امام حسین(ع) حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر؛ اموستا اقبال بهمنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: اهل بیت علیهم السلام از جایگاه خاصی در نزد اهل سنت برخوردار هستند.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری افزود: طبق نظر امام شافعی که اهل سنت کردستان از وی پیروی می کنند می فرماید حب شما به قرآن و اهل بیت کفایت می وند.

ماموستا بهمنی گفت: حضرت امام حسین(ع) جزء آیه مباهله است و وقتی مسیحیان نجران به نزد پیامبر آمدند و اهل بیت را دیدند متوجه شدند به جایی نمی رسند .

وی تصریح کرد: پیامیر اکرم(ص) فرمودند امام حسن(ع) و امام حسین(ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند و هر کس آنها را دوست بدارد من را دوست داشته و هر کس به آنها بغض و کینه کند من را ناراضی کرده است.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری ادامه داد: ارادت اهل سنت در طول تاریخ از طریق شاعران؛ ادبا، نویسندگان و علما به حضرت امام حسین(ع) و یارانش ابراز شده است.

ماموستا بهمنی با اشاره به وقایع تاربخی سال ۶۱ هچری و کربلا بیان داشت: حضرت امام حسین(ع) در سال ۶۰ هنگام طواف خانه خدا و اعمال حج نامه های زیادی را از طرف کوفیان برای بیعت دعوت کرد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امام حسین(ع) برای مدیریت جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر حج خود را ناتمام گذاشت و به سمت کوفه حرکت کرد، اما کوفیان بیعت خود را شکستند .

نماينده مردم کردستان در خبرگان رهبری اعلام کرد: ابن زیاد با زر، روز و تهدید و تزویر موجب شکسته شدن بیعت کوفیان با حضرت امام حسین (ع) شد و موجب رخ دادن قیام خونین کربلا شد.

ماموستا بهمنی با تاکید بر اینکه واقعه کربلا فقط مختص آن زمان نیست، اظهار داشت: امروز شاهد کربلای دیگر در غزه ؛ خان یونس و فلسطین و به شهادت رسیدن کودکان بی گناه و زنان بی سرپناه توسط کوفیان زمان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت، جبهه امام حسین(ع) است، بیان داشت: حرکت امام حسین (ع) موجب بقای دین اسلام شد.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امروز نیروهای مقاومت انقلاب اسلامی،‌ حزب الله لبنان، نیروهای مقاومت یمن و تمامی آزادیخواهان جهان با پیروی از قیام خونین حضرت امام حسین(ع) و واقعه کربلا در برابر ستمگران و مستبدین ایستادگی کرده اند.

وی تاکید کرد: سکوت سران کشورهای اسلامی در برابر ددمنشی های رژیم کودک کش صهیونیستی و غفلت آنها کربلای دیگر را رقم زده است.

ماموستا اقبال بهمنی با این دو بیت ارادت خود و اهل سنت را نسبت به حضرت امام حسین(ع) و یارانش ابراز نمودند.

یا رب به رسالت رسول ثقلین
به قضا کننده بدر و حنین
عصیان مرا دو حسه کن در عرصات
نیمی به حسن بخش و نیمی به حسین ع

انتهای خبر/