حجاب از مهم‌ترین نشانه‌های فرهنگ و اصالت زن ایرانی است که با برنامه‌ریزی دقیق دشمن مورد هدف قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی << نوای آبیدر>> ؛ حجاب یک مسئله مهم دینی است که آیه‌های زیادی در خصوص آن در قرآن ذکر شده و با بسیاری از مسائل مهم جامعه پیوند خورده است.

حجاب دارای دو بعد فردی و اجتماعی است و ازآنجاکه مربوط به حوزه زنان است نیمی از جامعه محسوب می‌شوند و ازآن‌جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش مهمی ایفا می‌کند به کل جامعه اختصاص دارد.

مسئله مهم حجاب از گذشته تا کنون یک مسئله جنجال‌برانگیز و پرهیاهو در بین طرف‌داران و مخالفان حجاب در خارج و داخل بوده و در طی یک دهه گذشته با برنامه‌ریزی دقیق آن را مورد آماج حمله قرار داده و برای گسترش بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه به هدف خود رسیده‌اند.

حجاب و عفاف یکی از نشانه‌های مهم اصالت و مقاومت فرهنگی در برابر دشمنان اسلام و قرآن است.

اگر در طی دو قرن پیش نگاهی به مقوله حجاب داشته باشیم می‌بینیم که تقریباً در همه جهان و از جمله غرب زن دارای پوشش نسبتاً مناسبی بود و هرگز نمونه‌های مبتذل امروزی در شکل لباس و حجاب به این صورت دیده نمی‌شد.

ماهواره یکی از وسایل ارتباط‌جمعی بیگانگان بود که با پخش برنامه‌های مبتذل کانون گرم خانواده و به‌تبع آن زن و حجاب اسلامی را مورد هدف قرارداد.

همه انحرافات و بدبختی بشر از زمانی شروع شد که بشر قوانین کامل و حیات‌بخش الهی را که متضمن سعادت او در همه زمینه‌ها است را کنار زد و دست‌به‌دامن تجارب و اطلاعات ناقص بشری برای برنامه‌ریزی زندگی شد.

در جاهلیت قدیم شاهد زنده‌به‌گور کردن جسم زن بودیم؛ اما در جاهلیت مدرن امروز، در میان توحش غرب که برخی اشتباه از آن به تمدن یاد می‌کنند روح، شرافت و هویت زن را به تاراج برده‌اند.

در جاهلیت مدرن وقتی شیطان می‌خواهد به جنایتی دست بزند از آن به‌عنوان خدمت یاد می‌کند و مصداق بارز آن امروزه با شعار زن زندگی آزادی که ابزاری برای سودجویی و لذت معرفی می‌کند.

استفاده ابزاری از زن از ارزش او کاسته و از زیبایی زن در حال حاضر در برخی کشورها برای زراندوزی و هوس‌رانی استفاده می‌شود.
در حال حاضر حجاب بانوان ما دستخوش مدگرایی شده است، مدگرایی که از زمان پهلوی مد شده و سیر تحول در پوشش ایرانیان را دستخوش تعمیرات اساسی قرارداد.

شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباط‌جمعی دشمن است که به‌عنوان وسیله مدگرایی دشمنان به‌خوبی توانسته‌اند از آن برای به یغما بردن عفت و پاک‌دامنی زنان استفاده کنند.

برخی با این جمله که حجاب دارای سختی و مشقت است که بر زنان تحمیل شده به جنگ به مسئله حجاب و عفاف رفته‌اند در حالیکه بانوان عفیفه ما این را به‌خوبی می‌دانند سختی و مشقت جزئی از زندگی انسان است که هر انسانی بدون آن به اهداف خود نمی‌رسد.

حجاب یک تکلیف الهی و دستور قرآنی است و اگر فرض بر این باشد که رعایت قوانین خدا برای بانوان مستلزم زحمت و سختی است، این سختی و زحمت در مقابل آثار و برکات آن که در راس رضایت پروردگار است بسیار ناچیز و چه‌بسا گوار و شیرین است.

ازهم‌گسیختگی نظام خانواده و وجود بیماری‌های روانی ناشی از تحریک مستمر در جوانان، سیر نزولی اخلاقی اجتماعی و معنویت از آسیب‌های اجتماعی است که منشأ اصلی آن غفلت از خدا و عدم توجه به احکام و حدود الهی همچون حجاب و پوشش که بهداشت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد، است.

برای برخورداری از بهداشت روانی در جامعه بهترین راه پیروی از دستورهای الهی و قوانین شرعی به‌خصوص حجاب و عفاف است.

انتهای خبر/