امام جمعه سنندج گفت: انتظار می رود استاندار جدید کردستان از تمام ظرفیت ها برای توسعه استان بهره گیرد و در راستای رفع دغدغه های معیشتی مردم تلاش نماید.

 

به گزارش نوای آبیدر، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تقدیر از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهیده فاطمه اسدی اظهار کرد: این بانوی شهیده سند مظلومیت و روحیه استکبارستیزی مردم کردستان بوده و تفحص پیکر مطهر وی پس از ۳۷ سال و تشییع باشکوه مردمی نشان داد که روحیه شهادت طلبی در بین مردم این استان همچنان زنده است.

وی افزود: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا وظیفه ای ملی و شرعی است و باید همواره ما نسبت به این امر توجه کنیم.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود به انتخاب زارعی کوشا جوان قروه ای به عنوان استاندار کردستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم استاندار جدید کردستان با استفاده از تمامی ظرفیت های انسانی و امکانات موجود در استان زمینه ساز توسعه کردستان باشد.

ماموستا رستمی افزود: از استاندار جدید انتظار داریم که تلاشی جهادی در راستای محرومیت زدایی و کاهش دغدغه های معیشتی مردم کردستان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال جوانان و کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه از مطالبات اصلی مردم کردستان بوده و باید استاندار جدید و مدیران مجموعه وی در این خصوص تمام توان خود را به کار گیرند.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته به زلزله استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: فرهنگ غنی مردم کردستان سرشار از ویژگی های ناب انسانی همچون همدلی و یاری رساندن به نیازمندان بوده و اگر هموطنان هرمزگانی نیازمند کمک باشند بر همه ما واجب است که به یاری برادران و خواهران مسلمان خود بشتابیم.