رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: چهل سال تلاش آمریکا در کردستان ایران و عراق به سنگ خورده و امروز شاهد معرفی این منطقه به عنوان الگوی وحدت اسلامی در جهان هستیم.

به گزارش نوای آبیدر ،حجت الاسلام والمسلمین شهریاری روز چهارشنبه در اولین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار کرد: برای مقابله با توطئه های مکرر دشمنان باید مبحث وحدت را تکرار کنیم.

وی افزود: ما اینجا جمع شدیم که پیام وحدت اسلامی را به جهانیان مخابره کنیم.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: جهان در آستانه نظم نوین بین المللی است و باید جنگ اوکراین را در این راستا مدنظر قرار دهیم چرا که امروز یکجانبه گرایی آمریکا با چالش های جدی مواجه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: این یکجانبه گرایی ابتدا با نابودی داعش در منطقه به چالش کشیده شد و همکاری و اتحاد بین ایران، عراق و سوریه موجب نابود شدن غده سرطانی داعش شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های شهید حاج قاسم و همراهی اهل سنت و اهل تشیع عراق و سوریه موجب نابودی داعش در منطقه شد.

وی به پیام های این اجلاس اشاره کرد و گفت: اولین پیامی که این اجلاس دارد نمادسازی است و معتقدیم کردستان ایران نماد تحقق وحدت اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: چهل سال تلاش های آمریکا در کردستان ایران و عراق به سنگ خورده است و امروز بعد از چهار دهه شاهد معرفی کردستان ایران به عنوان الگوی وحدت اسلامی در جهان هستیم.

وی افزود: هوشیاری مردم منطقه نسبت به توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان از دیگر پیام های این کنفرانس است.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: استعمار آمریکایی و صهیونیستی در منطقه همان استعمار انگلیسی سابق است و تلاش آن ها تجزیه کشورهای منطقه است که پیام این کنفرانس به ملت عراق این است که مواظب تجزیه عراق به سه کشور کوچک و ضعیف باشند.

وی افزود: از دیگر پیام های این کنفرانس این است که برادران عراقی ها از کردستان ایران به عنوان الگو نگاه کنند و مواظب توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان باشند.