همزمان با سالروز شهادت شهید برونسی و روز بسیج کارگری، مدیرکل کار، نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی کردستان با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش نوای آبیدر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج روز پنج شنبه در مراسم تجدید میثاق نمایندگان تشکلات کارگری با آرمان های شهدا در یادمان شهدای گمنام سنندج اظهار کرد: نهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید برونسی به عنوان روز قشر بسیج کارگری در تقویم جمهوری اسلامی ایران درج شده و هر سال نام و یاد این شهید بزرگوار و شهدای جامعه کارگری را گرامی می داریم.

سرهنگ حسن عسکری افزود: توسعه و آبادانی هر جامعه ای بدون نقش آفرینی و زحمات شبانه روزی کارگران محقق نخواهد شد و می توان گفت جامعه کارگری زیربنای توسعه همه جانبه هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارگران کردستانی طی چهار دهه از عمر با عزت انقلاب اسلامی همواره در خط مقدم توسعه و آبادانی این خطه از میهن اسلامی بوده اند و در ایام انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با ایثار و جانفشانی در عرصه تولید و خدمات نقش آفرینی کردند و شهدای بسیاری را هم تقدیم نظام اسلامی کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج تصریح کرد: نکوداشت تلاش ها و مجاهدت های کارگران امری همیشگی بوده و بر خود واجب می دانیم که با بسیج همه نیروها به این قشر زحمتکش جامعه خدمت رسانی کنیم.

عسکری افزود: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی برای جمع زیادی از خانوارهای کردستانی هستیم که تعدادی از این خانوارها هم از جامعه معزز کارگری هستند لذا در این راستا در شهرستان سنندج سعی کرده ایم در قالب ۱۲ مرحله رزمایش کمک مومنانه به خانواده های نیازمند و آسیب دیده بسته های معیشتی اهدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام هفته گرامیداشت کار و کارگر نیز بسته های معیشتی از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج به کارگران نیازمند این شهرستان تقدیم خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این مراسم با اشاره به ایثارگری ها و جانفشانی های شهدا به ویژه شهدای جامعه کارگری گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا در کلام رهبری، کمتر از شهادت نیست و در کردستان که از سوی معظم له به سرزمین مجاهدت‌های خاموش لقب گرفته است پاسداشت خون شهدا به عنوان وظیفه ای دینی مطرح است.

برهان صلواتی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: انتخابات ثمره مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است و باید همه تلاش کنیم زمینه انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم فراهم آید.